Kysymyksiä ja vastauksia

Ohessa loistavia kysymyksiä ja hyviä vastauksia.

Miten voin ostaa verkkokurssin?

Ostamalla verkkokaupastamme tai voit tehdä tarjouspyynnön yrityksenä lomakkeen kautta. Lomakkeeseen pääset tästä.

Millä maksutavoilla voin ostaa?

Verkkokaupassamme käyvät yleisimmät maksukortit mm. Visa, Master ja Amex. Maksuvälittäjänä toimii Stripe, maksuvälitysalan yksi johtavista maailmassa. Korttimaksujen prosessointi on täysin salattua ja tapahtuu vain käyttäjän ja Stripen välillä. Stripe käyttää alan johtavia salaus ja petoksen estäviä työkaluja.

Lisäämme lähi-aikoina mm. Klarna -maksutavan. Tarjouspyynnön kautta useamman verkkokurssin ostot laskutuksella.

Voinko ostaa useamman kurssin kerralla?

Kyllä voit, mutta tällöin sinun tulee tehdä tarjouspyyntö myyntiimme lomakkeen kautta. Lomakkeeseen pääset tästä.

Voinko ostaa kurssin toiselle?

Kyllä voit. Ostaessasi kurssia täytä kurssin suorittajan tiedot ja näin ollen hän saa heti tarvittavat tiedot sähköpostiinsa tai ota yhteys ensin myyntiimme myynti@kurssihuone.fi tai yhteydenotolomakkeen kautta.

Miten lunastan alennuskoodin?

Jos sinulla on käytettävissäsi alennuskoodi niin se tulee lunastaa verkkokauppaoston yhteydessä kirjoittamalla alennuskoodi sille varattuun paikkaan ja painamalla "Lunasta kuponki" -näppäintä. Tämän jälkeen näet alennetun hintasi ennen ostotapahtumaa.   

Miten aktivoin käyttäjätilin ja aloitan kurssin?

Kurssin ostotapahtuman jälkeen sinut ohjataan Tilausvahvistussivulle sekä saat sähköpostiisi sähköpostin vahvistuslinkin sekä Tervetuloviestin ostamallesi kurssille. Tilin aktivoinnin jälkeen voit aloittaa opiskelun.

Kuinka kauan kurssien pätevyys on voimassa?

Voimassaoloaika vaihtelee. Yleisimmin kursseista saatavat pätevyydet ovat voimassa 3-5 vuotta. Voimassaoloaika määritellään kussakin kurssissa erikseen.

Miten verkkokurssi suoritetaan?

Kurssi rakentuu aiheiden jaksoista ja oppitunneista. Kurssin jaksot ja oppitunnit käydään ohjatussa järjestyksessä. Kurssit koostuvat video- ja tekstimuotoisista oppitunneista. Videomuotoiset oppitunnit ovat pakollisia ja tekstimuotoiset oppitunnit ovat lisätietoa tarjoavia, syventäviä ja vapaaehtoisia, mutta niillä tulee kuitenkin vierailla. Jokaisen aiheen jakson lopuksi on tentti, joka tulee suorittaa hyväksytysti jatkaaksesi kurssilla eteenpäin. Tentin voi uusia niin monta kertaa kuin on tarve tentin läpäisemiseksi. Kurssin lopuksi luodaan kurssitodistus. Ohjeita videoina löydät täältä.

Voinko käydä oppitunnit haluamassani järjestyksessä?

Kurssin voi käydä ainoastaan ohjatusti, siinä järjestyksessä kuin ne ovat sisällössä. Kurssilla sinut ohjataan aina seuraavaan avoimeen oppituntiin automaattisesti.

Kauanko minulla on aikaa suorittaa kurssi?

Kurssi on suoritettavissa 90 vrk kuluessa. Suosituksena kuitenkin on suorittaa kurssi niin pian kuin mahdollista. Ainoastaan kokonaisuudessaan käyty ja hyväksytty kurssi on voimassaoleva.

Onko verkkokurssilla tyytyväisyystakuuta?

Palautusehtomme on 90 vrk ja kun kurssia on suoritettu korkeintaan kaksi oppijaksoa loppuun. Jos et ole tyytyväinen verkkokurssiin, niin ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@kurssihuone.fi tai ota yhteyttä lomakkeen kautta.

Voinko keskeyttää videon tai kelata eteenpäin videomuotoisella oppitunnilla?

Videomuotoisilla oppitunneilla voit keskeyttää katselun ja jatkaa sitä myöhemmin tai toisella kertaa. Mikäli jatkat oppintuntia toisella kertaa, samalla laitteella niin pääset jatkamaan videota aikaisemmin keskeytetystä kohdasta. Videomuotoiset oppitunnit tulee katsoa kokonaisuudessaan eikä sisältöä voida kelaamalla ohittaa.

Miten pääsen välitenteistä hyväksytysti läpi, voiko sen uusia?

Vastaamalla riittävän määrän oikeita vastauksia. Vastauksien tulee olla pääsääntöisesti noin 80% oikein, eli jos tentissä on 10 kysymystä niin kahdeksan vastausta tulee olla oikein. Jokaisen tentin alussa sinulle kerrotaan vaatimukset. Tentin voi tarvittaessa uusia niin monta kertaa kuin on tarve.

Onko pätevyys voimassa heti kurssin suorituksen jälkeen?

Pätevyys on voimassa heti hyväksytyn kurssisuorituksen jälkeen. Kurssitodistuksen luonnin jälkeen voit ladata sen laitteellesi tai tulostaa. Kurssitodistus on mahdollista ladata aina tarvittaessa uudelleen Profiilisivusi kautta.

Entä jos lopetan asiakastilini?

Voit lopettaa tilisi koska tahansa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@kurssihuone.fi tai yhteydenottolomakkeen kautta. Tällöin kuitenkin kaikki kurssisuorituksesi ja ansaitsemasi kurssitodistukset poistuvat järjestelmästämme.

Mistä näen tietoni ja tilaushistoriani?

Henkilö- ja tilaustiedot sekä ostokuitin löydät Omat tiedot -valikon alta; profiili ja tilaushistoria. Ostokuitti on ladattavissa kurssin suorituksen ajan, jonka jälkeen se siirtyy arkistoon. Senkin jälkeen se on tarvittaessa saatavilla, ottamalla yhteyttä asiakaspalvelu@kurssihuone.fi

Voinko olla kirjautuneena kurssille usealta laitteelta?

Kirjautuminen samanaikaisesti ei ole mahdollista useammalta laitteelta.

Onko uloskirjautuminen automaattinen?

Järjestelmä kirjaa käyttäjän ulos turvallisuussyistä automaattisesti 30 minuutin käyttämättömyyden jälkeen.

Miten uusin tai saan uuden salasanan tililleni?

Kirjautumisen jälkeen valikosta Omat tiedot, pääset Profiilisivulle, josta voit muuttaa mm.salasanasi. Jos taas olet unohtanut salasanasi niin voit aloittaa salasanan uusimisen painamalla Unohditko salasanasi? -linkkiä kirjautumisen yhteydessä.

Millä laitteilla voin suorittaa verkkokurssin?

Kurssihuone soveltuu yleisimmille laitteille; desktop, tablet/ipad ja älypuhelimet. Parhaan oppimisen kannalta suosittelemme desktop ja/tai tablet/ipad -laitteilla suoritettavaa oppimista.

Mitä selaimia kannattaa käyttää?

Kurssihuone parhaiten mm. Google Chrome, Safari, Microsoft Edge ja Brave. Internet Explorer tai Mozilla/Firefox -selaimia ei suositella.

Tarvitsenko fyysistä kurssikorttia?

Et välttämättä. Kurssitodistuksesi on aina ladattavissa oman tilisi kautta aina kun sitä tarvitset. Keskustele kuitenkin aina tahon kanssa, jolle olet esittämässä pätevyyttäsi, että onko järjestelmästämme ladattu kurssitodistus riittävä vai tarvitsetko fyysisen kurssikortin. Mikäli tarvitset ja haluat fyysisen kurssikortin niin sen voi tilata erikseen verkkosivuiltamme tai suorittaa kurssi, joka sisältää fyysisen kurssikortin.

Entä jos olen hukannut kurssikorttini?

Voit tilata uuden fyysisen kurssikortin lomakkeella.

Onko teillä ohjeita videoina?

Kyllä on. Ohjeita videoina löydät täältä.

Vaikuttaako selaimeni popup -estot sivuston käyttöön?

Kurssien sisällöissä ei ole popup -ikkunoita käytössä. Popup -estot voivat kuitenkin vaikuttaa mm. yhteydenoton ja tarjoupyynnön lomakkeisiin, jotka sivustolla ovat osin toteutettu popupeilla. Mikäli avautuvassa popupissa ei näy "Aloita" näppäintä niin voit ottaa yhteyttä kuitenkin yhteydenotto- ja tarjouspyyntösivujen kautta, joissa ei ole popup -ominaisuuksia.

Miksi teillä on kortillisia ja kortittomia kursseja?

Kaikki eivät tarvitse kurssin suorittamisesta erillistä fyysistä kurssikorttia. Kurssitodistus on aina saatavilla oman Profiilisivun kautta pdf -formaatissa. Fyysinen kurssikortti on kuitenkin yleisesti Suomessa käytetty ja se kulkee helposti mukana, esimerkiksi lompakossa.

Mitä kurssin lyhenne EA tarkoittaa?

EA = Ensiapu

Millä eri tavoilla voin rekisteröityä ja kirjautua tililleni?

Kurssin oston yhteydessä voit rekisteröityä sähköpostillasi tai Google -tunnuksillasi. Kirjautuminen tilillesi tapahtuu sen jälkeen valitsemallasi tavalla. Kirjautumistapaa ei voi vaihtaa.

Miten asetan vahvennetun 2FA -tunnistautumisen tililleni?

Voit asettaa vahvennetun tunnistautumisen profiilisivusi kautta > Muokkaa > Tilin turvallisuus, jonka jälkeen seuraat ohjeita.

APUA! Miksi välitentit eivät mukaudu puhelimeni näytölle?

Kurssihuone mukautuu kaikkiin laitteisiin, välitentit ovat osin toteutettu popup -tekniikalla. On mahdollista, että käyttäjän puhelimen selainasetuksiin on lipsahtanut asetus, jossa jotkut sivustot tai elementit näytetään Desktop (pöytäkone) sivustona. Yleinen ohje on tarkistaa puhelimen asetuksista selainkohtaiset asetukset ja poistaa puhelimen Desktop -asetukset.

Tarvitsetko vielä lisätietoa?